söndag 6 oktober 2013

Hem och tillbaka

Idag kom jag tillbaka till Åbo och steg på morgonpendolinot i Bennäs kvart före åtta imorse. Så det var en rejält tidig uppstigning.

Orsaken till hemfärden var ju moffas begravning, som var väldigt fin och med mycket musik. Både i kyrkan och på minnesstunden var det mycket folk och fast det hastigt och lustigt blev ändringar i kistbärare och inbetalningsuppläsare pga sjukdom så funkade allt, det finns folk i släkten att ta till. Och trots att det har varit tungt har vi också skrattat en hel del då alla möjliga historier berättades.

Någon psykka har jag inte lyckats läsa hemma, så det blev ett par kapitel i tåget idag istället. Och plugg hela veckan som kommer. Istället har jag haft projekt "kill your darlings" med mina bilder. En kväll låg de utspridda på hela golvet (tur att jag har mycket utrymme i mitt rum), vissa ratades, vissa kom i mellankategorier och alla sorterades. Så nu är det dessutom lite mer ordning bland bilderna, iallafall för en tid.
Orsak? Det jag viskat om halva hösten här i bloggen kan jag börja avslöja nu; en utställning här i Åbo! ÅSF (Åbo Svenska Församling) har ett projekt där de stöder unga konstnärer att ha sin första utställning. Så i höst är det min tur, med temat "förändring" och där alla intäkter går till Kyrkans utlandshjälp och mer specifikt deras projekt för Syrien.
Den 27.10 kl. 13.30-16.00 är det vernissage i Aurelia och utställningen pågår till självständighetsdagen. Så alla Åbo-typer ska komma på vernissage! Imorgon har jag möte och då ska vi kolla igenom bilderna och planera kalendern som också är till salu. Så efter det har jag troligtvis saker mera på klart och jag kommer påminna er hela tiden :)

När jag kom till Åbo idag var det varmt, soligt och höstigt. Så efter att jag fyllt på kylskåpet och ätit blev det en promenad med kamerorna runt akademikvarteren och domkyrkan, så det blev några bilder på båda minneskorten. Hösten har kommit och Åbo blir gult, orange och rött.

Från instagram under min promenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!