torsdag 17 oktober 2013

Det här med tentläsning

Det här med att läsa till tent. För en gångs skull har jag inte storstädat min bostad och jag började läsa redan för en månad sen typ. Men ändå sitter jag här, klockan åtta på kvällen och går igenom mina anteckningar och är ganska säker på att den kommer gå helt åt skogen. Den sedvanliga "kvällen-före-tent-jag-kan-ingenting-känslan" som alltid kommer. Tack och lov är det helt intressanta kursböcker och intressanta ämnen, så det har varit enklare på det sättet.
Det är 1) första psykkatenten för den här hösten, 2) en läskurs = inget föreläsningsunderlag och 3) tre böcker till tent, varav jag har läst två eftersom den sista 450 sidors boken fanns i två exemplar i kursbibban, så den hann inte med.
Men som jag nog vet om så finns det fler tillfällen, om inte annat ser jag hur tenten är uppbyggd och flummar en halvtimme imorgon och skriver om den på våren!

Det var dagens flummande, nu tillbaka till barnneuropsykkan och utvecklingsstörningarnas värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...