onsdag 18 september 2013

Tåågi

För tillfället sitter jag på ett iskallt tåg. Endera har jag förträngt hur kallt det brukar vara i allergikupen eller så har de på max på luftkonditioneringen. Jag är iallafall på väg hem till Purmo för en långhelg. Eller program har jag varje kväll, så ddet är dagtid jag är hemma och ledig.

Åbos höstväder kom i förrgår, så det har regnat sen dess. Så på golvet här i tåget ligger mitt paraply som jag tycker ska torka innan vi kommer till Tammerfors så jag får sätta undan det.

På måndagskvällen var det dags för gulisintagningen som tvåorna fixade och efteråt kom vi gamyler till TF och åt pizza tillsammans med dem och lärde känna dem. Men jag och mitt förkylda huvud skippade jatkot och for hem och sova istället.
Igår var det skola från ett till fem. Först privatundervisning i vetenskapligt skrivande i kand.sem. och lite funderande på vad jag ska skriva om. Så det ska jag fortsätta fundera på nu under helgen! Och sen vanlig föreläsning i Englands teologi-kursen.

Men nu ska jag fortsätta stirra ut på den grå utsikten tills vi kommer till Tfors!
Och hur mycket bloggen blir uppdaterad de kommande dagarna syns ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!