söndag 15 september 2013

Hopp och hej

Nu har det gått ett par dagar igen, och jag har haft ganska fullt upp!
Efter tisdagens föreläsningar har jag varit ledig resten av veckan. Men på onsdagen la jag halaren i en påse och dumpade mig i Mysis någon timme eftersom gulisarna behövde pröva halare. På kvällen var det gulisakademi på Kåren så jag drog på mig halaren och gick iväg dit eftersom jag fått halarmärkesbeställning från Vasa. Och hem kom jag med några gratismärken och en hel del papper. Och som vanligt förtränger man hur varmt det är när några hundra trängs på Kåren.

Torsdagen kom och jag gjorde inte så mycket, men på kvällen blev det gulisöl på Koulu med gamyler och gulisar.
På fredagskvällen mötte jag upp Linda och vi rastade kamerorna i Kuppis parken och handlade förnödenheter innan vi satte oss och kollade film.
Igår vaknade jag totalt förkyld och det enda jag orkade göra halva dagen var att kolla NCIS. Så det blev ett par avsnitt. På eftermiddagen påbörjade jag projektet att redigera 2½ mappar med bilder men fick ge upp ganska snabbt eftersom jag fick nervsammanbrott hela tiden. Photoshop vägrade samarbeta när jag skulle sätta på skärpa på bilderna, frös och avslutades varevigaste gång jag försökte. Och jag hittade inget fel.

Idag var jag av föhoppningen att PS skulle ha uppfostrat sig själv, men nepps! Skivan är i Purmo så jag kan inte ominstallera det innan jag tar ner den (aka inkommande vecka). Så för att få någonting gjort fick demo-versionen av PSE 11 komma ner. Och skillnaden mellan 8 och 11 var ganska stor. Jag hittade nog snabbt allt jag skulle ha, men en hel del nytt finns där och utseendet är annorlunda. Meen, bilderna blev redigerade och jag glad.

Idag är det den femtonde september 2013, vilket betyder att det är två år sen vår solstråle på klassen togs ur våra liv. Jag saknar dig Jonne ♥

Skulle jag ha varit i skick hade jag tagit en tur ut till gravgården, men det får skjutas upp tills jag har tillfrisknat, bara att gå till Puhakka och tillbaka idag tog halvt död på mig. Dagens bildskörd är på kommande, men nu är det dags att ta kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...