fredag 16 augusti 2013

Fredag

Efter en vecka med mycket info och långa dagar är det helg och första praktikveckan är överstökad. Helgen tillbringas i Vasa eftersom det skulle ha blivit en sen buss till Jeppis i och med att vi slutade strax före tre och jag måste vara tillbaka i Vasa på måndag morgon, så det var enklast såhär. Då kanske jag får gjort något också i skolväg!

I onsdags slutade vi redan tolv efter pedagogik och ämnesdidaktik, och innan vi traskade iväg var och en till sitt tog vi ett varv och orienterade oss till dramasalen eftersom vi skulle börja gårdagen där, och kom nästan vilse på vägen tillbaka.
Igår blev det världens längsta dag från halv nio till fem. Dramapedagogik, ämnesdidaktik, pedagogik, fältpraktikinfo och sen blev det att traska till Övis för info om observationslektionerna. Efteråt kom Carro och vi hämtade pizza och åt hos mig innan vi traskade till Carros lägenhet på saft och kex.

Så idag blev det att börja observera lektioner, och så fortsätter det framöver. Med lite föreläsningar på Peffan på eftermiddagarna. I och med att jag har tystnadsplikt är det här all info om Övis som kommer upp :)

Nåja, nu ska jag sätta på en film!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!