torsdag 29 augusti 2013

De senaste dagarna

Det är så mycket att göra, så bloggen lämnar efter.
Förra veckans fredag hade vi vår andra kompanjonlektion, vilket var en väldigt rolig lektion och på kvällen blev jag upplockad och så styrde vi mot Korsholm och Casa de Boije. Där grillade vi, skrattade och såg på Hobbiten och mitt i allt var klockan ett på natten och vi började söka oss tillbaka mot Vasa. Helt enkelt en mycket trevlig kväll!

Lördagen och söndagen var lugna dagar och på måndagen var det dags att observera en av mina kompanjoners lektion och på eftermiddagen blev det ämnesdidaktik och efteråt lite lektionsplanerande i datasalen. Tisdagen började tidigt med min andra kompanjons lektion och sen satt jag på Peffan och planerade lektion och efter lunchen hoppade jag iväg till Övis och satt med på en psykkalektion och så tillbaka till Peffan för ämnesdidaktik.

Igår satt jag i princip hela dagen och planerade min lektion, med en paus för att kopiera artiklar vid Övis och lite ämnesdidaktik med utvärdering av praktikperioden. Halv elva bestämde jag mig för att lektionen fick vara klar.
Idag, kvart över åtta, började jag min egen lektion i rella 1 om religion i vardagen. Lektionen gick bra och en "yes"-feelis kom efteråt, det kan nog bli bra att bli lärare! Sen satt vi i matsalen tills vi traskade iväg för att kolla på en till teolog-hållen lektion.

Nu är det bara en pedagogikföreläsning imorgon kvar och så är inledande praktiken över. Det har varit tre intensiva, men väldigt roliga veckor. Mycket eftersom vi har varit sju stycken i rellagruppen och vi känner varandra så bra. Men väldigt mycket jobb för 5sp, trots att vi inte har haft några inlämningsuppgifter, men all lektionsplanering och de långa dagarna har gjort att man inte har orkat göra någonting efter skoldagens slut.
Nu är det väl snart så jag måste börja fundera på vad jag ska skriva kandidatavhandling om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...