tisdag 13 augusti 2013

And Vasa it is!

I söndags kom jag till Vasa och trivs väldigt bra i min lånelägenhet. Det konstigaste är att ha kök i lägenheten, det är jag inte van med. Så det är väldigt skönt att kunna koka på samma gång jag sitter och skriver av mitt schema eller stickar på min gosiga halsduk.

Igår fastnade en Sims-skiva IGEN i datorn, denna gång var det årstider. Och efter mycket omstartande av datorn, gem på force open och till sist ett hjälputrop på fejjan blev det en liten dragkamp och läsaren kom ut. Utan skiva. Den hade fastnat ovanför, så med hjälp av en bomullstops (för att inte rispa skivan mer än nödvändigt) kom den ut tillsammans med plastgrejen som man trycker fast skivan på. Den är tydligen lös nuförtiden, men bara jag kommer ihåg att trycka fast den funkar det. Sims funkar, så det var det viktigaste!

Idag blev det skola från halv ett till fyra. Och Academill är, som Maria meddelade på twitter, som Hogwarts. Massvis med trappor och konstiga ställen och gångar. Efter det här är Arken i Åbo enkel att hitta i.
En hel del info kom och mera är på väg, på torsdag blir det Övis för att få reda på vilka lektioner vi ska vara med på.
Och när jag kollade fejjan ett varv hade jag fått ett mycket trevligt erbjudande/förslag/vad-jag-nu-ska-kalla-det denna höst i Åbo. Men mer om det säger jag inte förrän i mitten av september när det har blivit mer genomdiskuterat!

Nepps, nu ska jag ta och skopa upp lite glass och ta kväll framför lite Buffy! Imorgon börjar vi redan den omänskliga tiden halv nio...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...