söndag 9 juni 2013

Ett låångt inlägg!

Förbered er på ett långt inlägg med mycket instagram-bilder!

16 maj kom mamma ner till Åbo och ett besök till IKEA gjordes. Därifrån kom jag med ett matbord, två lådor till min expedithylla och plastblommor


Den 17:e maj körde vi uppåt och jag blev Purmobo igen! Dagen efter blev det dags för ESC och vi cyklade iväg till Purmogården med en bunt andra revymänniskor. Där konstaterades det att tv-antennuttaget som funnits, inte existerade längre. Så då hoppade vi på cyklarna igen och susade iväg till ett annat tv och satt där och hade roligt med de andra.

Purmopaijtona har kommit!

I slutet av maj satt jag två dagar vid Åliden i solskenet och tittade på övningarna och fotade folk (kolla in bilagan som kommer med ÖT nästa helg!)
30:e maj brummade jag iväg till Lillby och rådgivningen på morgonen och ett födelsemärke togs bort. Imorgon ska jag och ta bort stygnen... 


Och dagen efter blev det Lyjo-kväll och storstädning. Jag var städövervakare i och med att jag var invalid. På dagen var jag och mamma till Kokkola och shoppade (och jag överlevde trots mina stygn) och jag kom hem med två klänningar. Finklänningen var endast trettio euro och passade perfekt (trots att jag känner mig lite som en godis).
Roligaste nyheten den dagen var att jag från hösten får studera psykologi som biämne! Så nu börjar det vara dags att göra upp en studieplan igen...
På lördagen blev det examenskalas och studentkalas. Jag har fotojobb i sommar att fota Stinasholma och kvarnen, så det var på schemat under vår släktings studentkalas.


På lördagseftermiddagen efter allt kalasande var det kris hemma hos oss. Det hade börjat åska, så påväg från ett kalas till ett annat for vi hem via och drog ur allt. När vi sen kom hem igen funkade inte fibern. Vi var utan tv, internet, telefon och radio (vi tar in radion via väggantenn, så vi fick klara oss med det sprakande vi fick in). Felanmälan gjordes men eftersom det var helg hände inte något. 
Jag började jobba på måndagen, vårt bokningssystem hade kommit upp på lördagsmorgonen och jag skulle skicka mejl om lite ändringar efter allt kalasande. Det gick ju inte. Så måndags- och tisdagspasset genomfördes med lånat internet på annan plats.

På måndagen dök det inte upp någon montör, så när mamma kommit hem från jobb susade jag iväg till Jeppis och mötte upp Linda som var uppe i Österbotten. Det blev rundvandring i Jeppis och allmänt tjattrande mellan oss och när åskmolnen började torna upp mot Purmo styrde jag kosan hemåt. I Bennäs mötte jag ovädret och såg ingenting för vattnet som spillde ner. Åskvädret hade slagit ut en central i Lillby, så på tisdagen efter att pappa än en gång pratat med JNT kom det en montör ett varv från Lillby och böt strömdelen i fiberburken som var sönder. Tillbaka till civilisationen!

På tisdagskvällen blev det Nice Run med banken i ett kallt Jeppis och igår blev det lite mer fotande vid Kvarnenoch där emellan har jag varit några turer till Åliden för att fota teaterfolk.

 

Jag har myycket bilder på lager, så det kommer nog komma inlägg nu framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...