onsdag 15 maj 2013

Sommarlov!

Och idag kvart före tolv var sommarlovet ett faktum. Sista relvetföreläsningen slutade och jag hängde upp ett nytt Summa-papper i mysis och lade upp de citat som kommit på hemsidan
Efter det har jag ätit och läst om Finlands utbildningssystems utveckling från 1800-talet framåt. I en finsk bok. Deadline: söndag och jag har inte börjat skriva ännu.

Åbo har blivit grönt (instagram-bilden är ett par dagar gammal, så det är grönare nu) och vi har morrat lite över ÅA:s filosofiska fakultets-funderingar. Jag skulle hellre höra till humanistiska... Nå, det är torgmöte i slutet på maj, så det ska jag försöka komma ihåg att kolla och se om man blir klokare då!


Och imorgon kommer mamma ner, då blir det Ikea och på fredagen säger jag hejdå åt Åbo för några månader och hej till mitt Purmo! Så jag har börjat packa på samma gång jag läser pedagogik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!