lördag 11 maj 2013

Lördag

Idag traskade jag till Kuppis för att söka nya tygskor, som fanns, men inte i min storlek. Så nu får jag vänta tills jag far in till Jeppis efter att jag fått sommarlov.
På eftermiddagen besteg jag och Linda Vårdberget och skulle studera i solen. Det gick ju bra. Böckerna låg bredvid oss och vi bläddrade i dem, men inte mer.

Igår var jag in till stan och skulle köpa ny bläckpennor eftersom mina var slut, men förstås så fanns inte "mina" vid Suomalainen och vid Akademiskas pennavdelning var det en massa folk. Så det är också en sak jag måste köpa i Jeppis! Vid Anttila och Supermarket fanns halva Finlands befolkning, så istället hoppade jag hem och frostade ur frysen för att sen handla mat vid Puhakka.

Och jag kan inte stava alls idag, så jag avslutar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...