måndag 6 maj 2013

En solig måndag

Åbo lovar varmt väder denhär veckan, så jag ska väl ta och sitta ute och läsa och få lite sol någon dag! Och så skulle jag behöva in till centrum och köpa skyddsplast till min platta innan jag tar sommarlov.

Min uppsats blev skriven och inlämnad i lördags med 7495 skrivna tecken och igår var min förmiddagsunderhållning att titta på scouterna som invaderade Åbo. Och eftersom en stor del påbörjade sin marschering till domkyrkan från Biskopsgatan så var det fullt med scouter i olika åldrar, trummor och flaggor här utanför.

I lördags efter att jag skrivit klart min uppsats tog jag kameraväskan med mig och hoppade iväg till Vårdberget för att fota scillor. Hem kom jag med en bunt bilder och bruna byxknän (det var visst lite fuktigt i skuggan...). Allt för konsten!

Nu ska jag ta och äta och sen traska in till centrum i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!