onsdag 24 april 2013

Vårfest och sillis!

 Den småregniga fredagen den 19:e april samlades vi 35 finklädda människor på Turun Upseerikerho för att fira Tsf:s 46:e födelsedag.
Klänning och skor
Instagram-bild innan jag traskade iväg
Håret bakifrån innan den sista fixningen (därför är spännet snett). Och lysröret i badrummet gör ett såå fint (not) ljus på mitt hår...
I mitt hår fanns tre hårsnoddar, 12 smygspännen och en miljon hårspray. Ursprungsfrisyren är denhär, men jag lockade mitt hår och hade bara de tre första tofsarna (som en triangel) som jag sedan drog ur så håret täckte hårsnoddarna och det blev lösare. Och så nålades allt fast. Och sprayades. Under hela kvällen (natten) behövde jag inte fundera på håret en enda gång, det hölls superbra upp!

Bilden är tagen halv fyra när jag kom hem eftersom jag inte hade tagit någon bild från sidan före

Ninni, Marina, Mikaela, jag, Cathrine, Matilda
Vi som var där till först lade alla kameror/telefoner åt vår systerförenings representant från Joensuu så han fotade oss under tiden vi väntade på resten av människorna.

Maten var supergod, som förrätt var det varm batatsoppa med krutonger, sen skivad nötinnerfilé med rödvinssås, örtkryddade klyftpotatisar och säsongens grönsaker (morötter) och till efterrätt fick resten Sachertårta, men tydligen var det mandel/nötter/mjölk i, så jag fick egen efterrätt med jordgubbar, grädde och typ maräng. Sällskapet var suveränt och alla tal och Ture Teolog-galan framkallade många skratt.

Efter att vi sjungit Mose-sången förflyttade vi oss till Börs på jatko. Efter någon timme där med dans och dricka så var vi fem teologer som istället förflyttade oss till Koulu (pensionärer som vi var så var volymen för hög vid Börs) och där satt vi till stängning klockan tre. Då skulle resten av mitt sällskap ha mat så vi satt vid Hese innan vi rörde oss hemåt och då var klockan halv fyra.

På lördagen klockan tolv var jag vid TF med halaren på och en bunt andra teologer som sällskap. Så där blåstes det ballonger och ballongdjur kom till medan vi åt en massa gott.

Summa sumarum, en superbra vårfest!

2 kommentarer:

  1. Hur kuna du fixa sånt fint hår själv?!? Superduktigt! Jättefina bilder :)

    SvaraRadera
  2. Haha, de e enklare än de ser ut :P oså had ja öva en gång före xD

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...