tisdag 9 april 2013

Tisdag

Imorgon åker jag hemhem så då blir det säkert tyst här igen, men jag ska se om jag hittar något att tidsinställa!

Min sysselsättning igår och idag har varit att sitta vid fönstret och inspektera vad de hållit på med här utanför. Igår vaknade jag nämligen av att en grävmaskin hackade lös asfalt och på eftermiddagen fanns ett hål där och en del av Biskopsgatan hade endast en fil.
Idag var det parkeringsförbud på andra sidan vägen och de utvidgade sitt hål så fortfarande är det endast en fil här utanför. Och på eftermiddagen fick vi mejl av Kåren om att Åbo stad stänger av vattnet på Biskopsgatan 10-12 imorgon kl. 15-21. Och de har smågrävt lite vid grannhuset (aka numero 12) också, så nånting är på gång med deras vattenledning. Meen, den lyckan när jag konstaterade att jag slipper alla vattenproblem imorgon eftersom jag sitter på tåget hemåt då! Hur mitt vatten ser ut när jag kommer tillbaka är ju en annan sak.
Biskopsgatan idag

 I måndags kom världens snöoväder in över Åbo och det snöade och haglade om vartannat. Vilket gjorde att jag fick dra på mig vinterskorna när jag skulle ut. Nu är det mesta borta från gatorna, men det är blött och isigt på vissa ställen ännu.

För tillfället håller jag på och försöker flytta några Angel-avsnitt från dropbox till plattans minneskort, vilket inte gick så bra eftersom det inte fanns det alternativet som jag ville, så nu har jag flyttat dem till ett annat moln och nu håller plattan på att ta emot dem, men hur det blir sist och slutligen får jag se.
Orsaken är att eftersom VR begränsar tillgången till vissa grejer (spotify, dropbox...) för att nätet ska vara snabbare så blev jag osäker förra tågresan om det var det eller dropbox som bråkade eftersom Angel-avsnittet vägrade buffra fast det var på offline.

Nåja, nu ska jag ta och packa min rinkka! Vi hörs när vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!