onsdag 3 april 2013

Påsken i Purmo

Nu kommer ett inlägg om min nästan en veckas bloggtystnad!

Onsdagen 27.3 blev det relvet-föreläsning 10-12 om spiritualism och direkt efter det traskade jag iväg mot tågstationen. Tågresans sysselsättning blev två Angel-avsnitt och bokläsning.
På skärtorsdagen städade jag huset. Allt annat folk i huset hade vanlig dag så de var borta. Och så försökte jag vara aktiv studerande och fundera på min kh-uppsats om synden.

Långfredagen var solig och fin. Jag försökte skriva kh och på eftermiddagen gick jag ut och gå Västerbacka runt med Santtu som också var hemma över påsken! Yey!
På kvällen brummade jag och mamma iväg mot Jeppis och Kino City. "The Host" hade premiär och vi var hela tolv personer i biosalongen. De hade lyckats riktigt bra med att få boken till film, men eftersom Stephenie Meyer var med som producent så blev det bra. Och den är en av de visuellt snyggaste filmerna jag sett! Läs boken och se filmen (och försök inte ens jämföra den med Twilight-sagan, det här är en helt annan genre)

Påsklördagen kom och inga häxor hittade till Forsnabba. På kvällen hade vi gäster och åt god mat. På söndagen blev det påskkaffe vid mommos och jag blev allergisk som bara vad. Men efter att jag varit ute i friska luften en stund med kameran gick också det om.

Annandagpåsk tillbringade jag en del av dagen vid radhuslägenheten som pappa äger och fixade där. Jag tvättade fönster som inte sett fönsterputs på åtskilliga år, men de blev iallafall en hel del renare! Resten av dagen tog jag det lugnt och packade.

På tisdagen blev det tåg 9.16 eftersom mamma skulle i jobb. Jag hörde plepposketchen om tågresan i mitt huvud eftersom 9.16 blev till 9.26 och sedan 9.34. Klockan 9.40 satt jag på tåget och vi började röra på oss. VR lyckades köra ikapp så min irritation mot dem försvann lite. I Åbo hade jag sällskap halva vägen av Ninni eftersom hon också kom ner med samma tåg som jag.

I Åbo har våren iallafall tillfälligt börjat synas, att de lovar snö till helgen tycker jag vi kan skippa. Solen värmer så skönt och det är tillräckligt varmt att ha vårjackan med huppari under så länge det inte blåser svinkallt!
Kamerorna är tömda och jag ska försöka få bilderna redigerade fast jag egentligen behöver göra skolarbeten. Men först tror jag att jag ska ta och gå ut och gå!

2 kommentarer:

  1. Åååh, jag vill se den! Orkade int läsa boken, men borde kanske göra det den verkar ju super!

    SvaraRadera
  2. Carro: jaa, du måst koll den! O sen kan du läsa igenom boken (på english föstås), den e småtråki i början men sen kan man kan man int slut läsa, o de e så bra språk! :D

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!