lördag 27 april 2013

Lördag

Hej hopp, här var det tråkigt!
Orsaken är som vanligt att jag inte gjort något vettigt.
I onsdags hade jag relvet-föreläsning och hämtade en kursbok och på eftermiddagen/kvällen hade jag tråkigt och drog fram stativet och fotade självporträtt. Jag behövde en ny profilbild. Efter en miljon testbilder för att få skärpan rätt. Det är typ enda gången jag saknar något på A200; att den inte har IR, och nu kom jag på att A330 har IR, hej nästa tillbehör!

Nåja, efter många fram och tillbaka mellan kameran och sängen så var skärpan fixad och några bilder blev tagna. Sen gick solen ner så då drog jag fram blixten och lekte med den lite. Och jag konstaterade än en gång att jag ä-l-s-k-a-r min externa blixt, men den används allt för sällan... Dessutom är det superbra när jag har ett stort fönster, eftermiddags/kvällssol (trots att det blir +24 grader i mitt rum) och vita väggar och tak, ljuset studsar så bra! Och här kom fotonörden inom mig fram.
Ljuskällor: fönsterljus från höger, reflexskärm från vänster

I torsdags konstaterade jag att det fanns en massa pengar på mitt konto och blev lycklig när jag såg att det var ÅA:s stipendier som kommit ♥


Igår traskade jag in till stan i regnet och handlade mat och en ny kalender, min 16 månaders kalender som jag köpte för ett år sedan slutar i augusti, det här är inte riktigt årstiden att köpa kalenderar men det blev en likadan. Som alltså börjar nu i maj och slutar i augusti nästa år...
Resten av dagen satt jag och läste en bok om mediesamhället till en pedagogikkurs och satt och antecknade på plattan. Så jag var ganska rätt målgrupp för bokens innehåll...
Och på kvällen blev det Mamma Mia.

Nu tror jag att jag ska ta och reda upp lite här, mitt skrivbord är lite full med relvet- och pedagogikpapper huller om buller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...