fredag 5 april 2013

Freedag

Jag kan meddela att något skolarbete har jag egentligen inte fått gjort sen i onsdags. Jag har läst igenom lite grejs men inte skrivit någonting ännu... Orsaken kan vara att jag började ta pollenmedicin nu när jag kom tillbaka till Åbo, så jag är lite tröttare nu de första dagarna. Och så har vädret varit supervackert, så det blev en 4,5 km powerwalk och sen en halvtimmes workout på NTC idag på eftermiddagen. Och jag höll på att svettas ihjäl ibland under min powerwalk eftersom det var närmare tolv grader i solen och jag hade vindtäta kläder eftersom det blåste ganska mycket.

På förmiddagen traskade jag in till centrum för att handla och tog världens omväg runt gågatan för att undvika de påhoppande och envisa greenpeace-typerna. Fram till Anttila kom jag och där hittade jag "Dark Shadows" och "V for Vendetta" för fem euro styck så de fick följa med hem eftersom jag har namnsdag idag (Iréne). Min näsa småhatade mig eftersom det är en miljon gatudamm i luften... Vid det nyinvigda (Finlands största och har H&M Home nuförtiden) H&M i Hansa var det fem miljoner tonårsflickor så det granskade jag endast från utsidan.

Igår gjorde jag vårfest- och sillisanmälan till TSF, så nu ska jag hem efter klänningen nästa helg och helgen efter det blir det årsfest! Yey! Och i år hoppas jag på ett bättre väder än ifjol. Och efter att anmälan var gjord läste jag bloggar och kom in på en med frisyrer, vilket betydde att mitt hår blev lockigt, det låg smygspännen och hårstrån utspridda över halva skrivbordet och jag tror jag har spikat vårfestfrisyren. I år är mitt hår så långt att jag faktiskt måste göra någonting med det, fast vi är inte såå strikta på TF fast det är årsfest.

Nu ska jag fortsätta äta chokobollar och ta och redigera bilderna från A330, tillsvidare får ni en tulpanbild!
A200 + 50/1,8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!