tisdag 23 april 2013

En regnig tisdag

Inlägget om vårfesten och sillisen är på kommande, men innan det så kommer ett vanligt inlägg!

 Idag är Åbo vått och på förmiddagen grävde de igen upp halva Biskopsgatan som var fylld med grus och nu har de asfalterat den istället, så nu blir det väl lugnare här utan en massa grävmaskiner och grejs som blockerar halva vägen.

Jag saknar min kamera så det inte är klokt. Som tur är så börjar våren vara på kommande på riktigt till Åbo nu. Krokusarna och scillorna börjar dyka upp vid soliga väggar och snart slår de ut på Vårdberget också. Så förhoppningsvis har de dykt upp till helgen så jag ta en tur dit.
Efter det här inlägget ska jag ta och kolla väderprognosen och se om de lovar uppehåll, isåfall skulle jag kunna ta en tur ut i det gråa Åbo *peppar, peppar ta i trä*.

Igår satt och och skrev pedagogikuppsats hela dagen, idag har jag även suttit med en annan pedagogikuppgift och försökt komma på något vettigt. Under gårdagen blev det även vår i mitt rum, sängkläderna byttes och mitt supertjocka och gosiga täcke blev tunnare efter att jag tog bort "vintertäcket", så nu får har jag inte lika varmt längre.

Men nu ska jag ta och granska vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...