söndag 14 april 2013

Day 2: A few things about yourself

  • När jag träffar nya människor eller är i stora, smått okända grupper kan jag vara ganska tyst av mig, men är jag med folk jag känner kan jag få världens skrattanfall
  • Är jag hemhemma och träffar nya människor och jag presenterar mig med namn och varifrån jag är så är chansen stor att de känner pappa. Han känner halva Österbotten typ. 
  • Efter att jag flyttade till Åbo blev jag tidsoptimist, förut var jag alltid tidig. Men nu när jag bor två minuter från skolan så rusar jag ändå omkring halvt stressad varje gång jag ska någonstans.
  • Som liten var jag allergisk för en miljon saker typ, nu är det ett lite mindre antal, men ändå en del
  • Jag kan inte säga "r". I lågstadiet fick jag lite specialundervisning, men det var ju inte som det är idag med insatser för spec, lite bättre blev det men... Ja, jag har läst för mycket pedagogik och undervisningslagar.
  • Jag vet inte vad jag vill göra när jag blir stor, skulle det vara ekonomiskt möjligt så skulle jag säkert bli en evig studerande. Men tills vidare blir jag lärare (efter praktiken i augusti kan jag ju ha ändrat åsikt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!