torsdag 14 mars 2013

Update: datorn

Efter mitt senaste inlägg använde jag mig av lite milt våld (aka, gem på force open-hålet en miljon gånger och pikulite dragkamp) mot datorn utan resultat och stängde av den så den fick tänka över sina synder en stund, och lade mig på sängen och började läsa "Paganinikontraktet"* på plattan istället (känslan av att kunna ligga och läsa och veta att man inte behöver plugga = kärlek, jag saknar min favvosysselsättning ganska ofta).

Och efter ett par timmar konstaterade jag att jag måste börja packa (jag har fortfarande inte börjat) och satte på datorn för jag behövde musik och plattan började vara strömlös. Datorn startas och as usual så kollar den om något är i cd-stationen. Jag tar och trycker in mitt gem ännu en gång "bara för att, det har inte funkat förr, jag tar hem datorn och så skruvar vi lös stationen" OCH SKIVAN KOMMER UT! Jag satte i en "mindre värdefull" skiva, allt funkade och med smånervositet sätter jag in Sims-skivan och spelet startar normalt ♥
Så nu är jag i valet och kvalet i att ta hem datorn + plattan och kanske kanske få något skolarbete gjort, eller endast ta hem plattan och skippa skolarbeten och göra allt i Åbo. Närmaste deadline är nästa söndag så...

Men nu måste jag packa och fortsätta fundera på mitt val och diska undan allt. Och sen ska jag njuta av söndagens OuaT och Friends. Jag är väldigt beroende av min cd-station i datorn.

Och så avslutar jag med en replik från Brännheit som passar så bra in: "man kan ju int leta tekniken vinn över mänskans förstånd".

Vi hörs när vi hörs, för imorgon far jag till Purmo!


*som vanligt när det gäller min läsning är det mycket på en gång; "the Hobbit" i Åbo, "the Casual Vacancy" och "Is" i Purmo och "Paganinikontraktet" överallt där plattan är med (elib♥).

1 kommentar:

Tack för din kommentar!