onsdag 6 mars 2013

Onsdag

Denhär gången är det Carro som frågade efter inlägg :P

torsdagskvällen blev det att boka tåg till fredagen och dumpa allt som jag skulle ha packat på sängen.
Fredagen kom och jag avbokade lördagsbiljetten och åkte hem till mitt Purmo. Jag var i Bennäs strax efter halv sex, då susade jag och pappa hem, slängde i oss mat och susade vidare till Purmogården och revyn.

lördagen var jag med och handlade åt mommo och på kvällen blev det revyn igen.
Söndagen blev inte som vi planerat. Jag skulle studera, men istället blev det rivstart från förmiddagen i och med att moffa hade halkat och slagit i axeln så mamma och pappa åkte dit och ambulansen hämtade honom. Jag fick ta hand om revybokningarna hela eftermiddagen och mamma kom hem typ fyra på eftermiddagen och hade suttit på akuten hela dagen. På kvällen blev det min sista revy för detta år.

Måndagen tillbringades i Kokkola med mamma och systeryster. Moffa fick komma hem efter en natts observation och de hade konstaterat att inget var av, axeln är bara öm.
Och igår var jag aktiv studerande och så drack jag kaffe vid mommo & moffas.

Idag blev det tidig uppstigning i och med att jag skulle med tåget som for 9.16. Som inte gjorde det, det var 20 minuter sent. Så jag hatade VR tills vi kom till Seinäjoki och de hade lyckats köra ikapp.
I Purmo var det "snöpyro" och i Åbo sken solen och det var slaskigt som bara vad. Nu har det vackra vädret försvunnit och istället blåser det nästan 16 m/s...

Och jag är sur på psykkan. Igen. Vi fick mejl om att tenten vi skulle ha nästa veckas torsdag har blivit framskjuten eftersom vi har bort en föreläsning. Suck. Visst, vi får med tid att läsa, men det stör så otroligt! Inte minst eftersom jag nu inte vågar boka tågbiljetter innan vi fått mer info.

Nuu tillbaka till instuderingsfrågorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!