lördag 23 mars 2013

Lördag

Närmare 2500 personer har sett inlägget på teaterns fb-sida om Ronja, 23 stycken har delat bilden och våra gillningar har ökat från 94 till 103 stycken. Det är helt otroligt hur mycket folk som nås genom fb!

Igår tillbringade jag en ganska lång stund i stan och lite pengar försvann. Och det var endast nödvändiga saker som kom med mig hem, som en träningströja, en träningsmatta, ett skärbräde och mat. Vid Supermarket ville de inte ha något id av mig för min cider, i och för sig hade jag en stor påse från Anttila som trasslade in sig i korgen och väskan så det tog en stund...
Nåja, resten av gårdagen satt jag och funderade på mitt GT-läsande och hur jag ska dela upp det, så om jag lyckas hålla min plan så kommer jag igenom GT till maj när jag funderar på att tenta den.

En sak som glömdes bort i förra inlägget var att när jag och Linda bytte tåg i Tammerfors så träffade vi på en trevlig tjej från Texas som satt i samma kupé som vi. Det visade sig att hon var mormon och var på väg till Åbo som "missionär". Först knagglade vi alla på med finskan men vi bytte ganska snart till engelska och satt och diskuterade allt från våra utbildningar, Finland, USA och Harry Potter. Så de nästan två timmarna gick ganska snabbt. Och det var inget sånt att hon berättade om sin tro och försökte övertyga oss, utan istället var hon intresserad av Luther och sånt.

Nepps, nu ska jag småfixa lite på TSF:s hemsida och sen skriva pedagogik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!