torsdag 14 mars 2013

Ledighet och en massa bilder

Nåja, nu ska jag ta och försöka slarva ihop ett inlägg med lite bilder till och med! Så länge jag har en dator. Jag är nämligen lite upprörd på min kära dator (som förstås har hängt med sen december 2009), jag skulle fira att jag inte behövde plugga med att spela Sims. Men nepps, det tyckte tydligen inte min dator. Spelaren började låta knasigt så jag skulle ta ut skivan. Som satt fast. Så det är min mission idag, att försöka få ut den, annars får jag så lov att släpa hem den imorgon.
Så långt ut kommer skivan...
Jaa, jag skrev ju tent imorse och steg upp hiskeligt tidigt eftersom vi hade tent 8.00. Frågorna var helt okej, men eftersom min motivation att plugga försvann någonstans då jag blev småirriterad på psykkan för någon vecka sedan så får vi se vad det blir till.

När jag kom hem klockan nio imorse funderade jag hårt på att gå och sova, men istället traskade jag ut igen en stund senare i kölden för att gå till Kuppis och Citymarket. Så efter tio var jag i ett ganska tomt CM, några få pensionärer och jag (typ). Orsaken till att jag skulle dit var att jag behöver ett par lenkkiskor. Så efter några provningar hittade jag ett par Adidas Duramo 5w som fick följa med mig hem! Så bara isen försvinner så ska de ut med mig, och så blir det Nice Run med banken i juni!
Och på tal om skor så har ni ännu inte fått se någon bild på mina nya vinterskor, så det får ni nu också! Jaa, och så har jag ett par nya finskor hemma i Purmo som inte finns på någon bild alls...
Enligt mig är de mörkare, lite mot lila och ack så bekväma!

Mina skooor!
Och när hästköttskandalen var som värst så var Puhakkan extra tydlig (och ja, jag tog fram min telefon i affären och fotade). I dessa tider kan man inte vara säker på någonting.

Någon hade gjort Muminmamman i snö en dag i Domkyrkoskvären! Till och med svansen var utskuren. Solen höll på att gå ner och jag hade lilla kameran så ljuset är lite weird... Men nu är hon borta...

Och nu kom jag fram till att jag inte kan se Friends med min kaffekopp eftersom det sitter en skiva i datorn. Och så har jag funderingar om jag håller på att få handleden överansträngd igen, det småvärker i den.
And that's it, nu ska jag använda lite milt våld igen och sen börja plocka ihop det jag ska ha med hemhem imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!