onsdag 20 mars 2013

HEJ!

Jag har återvänt till Åbo för en vecka, sen blir det påsklov!

Idag har jag påbörjat en ny kurs i relvet; nyreligionsitet. En kurs som verkar väldigt intressant och som inte existerar i min studieplan eftersom det inte finns några övriga studier på lärarlinjen, så den får komma in i efterhand. Efter förmiddagens föreläsningen blev det lunch och så dumpade jag och Linda oss på min säng för att fixa en pedagogikuppgift. Datorn, plattan och papper och penna blev använda av mig och ganska precis sju timmar senare bestämde vi oss att vi var klara. En paus till Puhakka efter bulla och lite Pleppolyssnande var vår lilla paus på eftermiddagen. Så det är skönt att den är undan. Det som tog sån lång tid var att vi skulle rätta prov och rella fanns inte med så vi hamnade att använda oss av hissaprovet som fanns. Och vi hamnade att först söka reda på svaren, första världskriget finns inte så långt fram i vår hjärna och svaren från typ åttorna var inte helt uttömmande... Och sen skulle tre prov analyseras enligt Blooms taxonomi.
Efter att Linda traskade iväg hemåt satte jag mig ner vid datorn och fixade med TSF:s hemsida, så med lite pillande ännu så är den klar!

Min vistelse i Purmo gick snabbt och jag har läst en massa. HP film wizardry tog slut, Paganinikontraktet och Eldvittnet blev snabbt genomlästa på plattan och nu hållet jag på med Sandmannen (tur att elib-ÅA har 5 böcker/vecka i motsats till Jeppis som har en...♥). En träff med min Jussu hanns med och jag hade fått mina ifolorbilder så mina ramar blev uppdaterade. Norrskenet på söndagskvällen var spektakulär och jag hade svårt att dra mig ifrån fönstret för att gå och sova. Hela himlen var grön och pulserande...

Nu sitter jag med en småvärkande arm efter att ha suttit och antecknat en miljon på förmiddagen och jag kände redan förra veckan att min högra arm once again börjar bli överansträngd (det är typ 200 år sen jag aktivt skrev för hand). Så nu blir det att försöka vila den igen.

Ps: har ni skrivit under tahdon2013 ännu? Jag skrev under igår kväll när jag kom till Åbo, och då var det upp i över 75 000 namn!

1 kommentar:

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...