fredag 8 mars 2013

Fredagkväll

Och vad gör jag denna fredagkväll? Jo, jag är aktiv studerande. För tillfället håller jag på och planerar ett lektionsavsnitt i rella med pusselmetoden och har bestämt mig för att få klart den uppgiften ikväll (en sida till ska skrivas) så jag kan fokusera på att skriva den fyrsidiga uppgiften och diskussionsuppgiften resten av helgen och plugga utvecklingspsykka mellan varven.

Utvecklingspsykkan börjar jag smått vara nervös för, det är vääldigt mycket att plugga in till torsdag och eftersom jag blev smått sur på psykkan förra fredagen blev det mindre plugg i helgen + de oväntade händelserna som ändrade hela söndagen. Men nu när vi fått mejl om att vi nog har tent nästa torsdag så börjar paniken smått smyga sig på. Meen, omtent i april om int annat!

Gårdagens två-kilometer långa föreläsning var nog intressant, men det trådlösa nätet vägrade samarbeta i Arken så det var lite tråkigare ibland. 23 namn fanns på listan, vi var typ 13 närvarande. Tre teologer (en var borta), en svenskastuderande, en filosof och resten historiker. Eftersom vår föreläsare ursprungligen är moddelärare (men undervisar nu på Peffan) så var det väldigt mycket moddeexempel, men vi överlevde nog ändå!

Dagens Åbo-väder har satt rekord i omväxlande väder. På förmiddagen när jag gick och handlade var det vackert väder, tio minuter efter att jag kom hem kom världens snöyra med ett hagelanfall, sen en liten paus med en lite uppklarnande himmel för att en stund senare yra ner snö så man inte såg någonting. Och sen kom solen tillbaka igen. Så nu är Åbo vitt igen.

Nåja, tillbaka till läroplanen och mina funderingar om vad man egentligen går igenom i religion på åttan (jag har gymnasiets böcker här, men de hjälper ju inte...)!
Ni får äran att för en gångs skull få två bilder att titta på :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!