måndag 4 februari 2013

Tomater, tomater, tomater

Ikväll tog jag tag i att börja skriva min föreläsningsdagbok från kh-kursen jag hade typ i november. På plattan satte jag på en tomat (once again, jag älskar min platta*), på spotify satte jag på Pirates-soundtracket (bästa att skriva till) upp med worddokumentet som har funnits sen november och så satte jag igång.

Så på två tomater skrev jag tre föreläsningar á en sida per styck (sen var klockan åtta och jag tog kväll).

Dessutom gör tomattekniken att man inte tar paus och kollar fejjan eller mejlen hela tiden trots att plattan plingar till varje gång nånting händer på någon app. Så iallafall jag hålls mer koncentrerad med tomater! Så pröva tomattekniken! Ifall ni inte har en android- eller applepryl så finns http://mytomatoes.com/ eller http://pomodoro.me/index.html

Orsaken till att jag skrev ikväll var att jag inom en snar framtid måste börja plugga till utvecklingspsykkatenten vi har i mitten av mars i och med att vi har 19 kapitel (aka 450 sidor) + 4 kapitel i en annan bok och på samma gång har jag kursen "lärararbete" med en bunt deadlines. Så för enkelhetens skull (och för att få in mina studiepoäng) ska jag ha skrivit klart kh och så ska jag skriva om inlämningsuppgiften i kf II-kursen. Ooch eftersom jag nästa vecka har en ny kh-kurs så skulle jag ju kunna skriva klart den här först ;)



* Snart ska nog en recension av min platta komma upp hit, jag har haft den en månad nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...