måndag 25 februari 2013

Måndag

Och nu har ett par dagar gått igen sen mitt senaste inlägg. Största delen av helgen gick åt att sitta med två finska pedagogikböcker och skriva en uppgift om läroplanen, som jag fick full poäng på och jag hade väntat mig superdåligt betyg. För mina finskakunskaper är inte så bra.

Men iallfall på eftermiddagen igår blev det en promenad med kameran och musik i öronen. Vädret var på sin bästa sida med sol och inte så värst kallt, så det var skönt!
Och på lördagen hittade jag världens kap. Jag var in till centrum och handlade och bestämde mig för att kolla in skor vid Anttila och hittade vinterskor som var nedsatta från 50 euro till 25. Alla i storlek 36 (lycka!), pikulite för små men jag bestämde mig för att de töjs säkert lite ut. Så jag bestämde mig för att handla min mat först, traska hem med den för att sätta in mera pengar på mitt kortkonto. Och när jag kom tillbaka in till stan konstaterade jag att "mina" skor blivit nedsatta till 20 euro! Så för de pengar jag sparade "råkade" jag gå in till Suomalainen på hemvägen och kom ut med en present åt systeryster. Så dit for de insparade pengarna på skoköpet... Bilder kommer så fort det blir dagsljus (och de finns på min instagram)!
Jag hann även in ett varv till Lidl eftersom mitt favvo-te just är slut. Men förstås så fanns ju inte mitt te där då. Istället kom jag ut med ett annat som jag tänkte prova. Men konstaterade att citron-te inte är "my cup of tea" (och nu var jag såå rolig). Men jag ska pröva det ännu, det luktar supergott men...

Idag på förmiddagen småstädade jag (typ dammsög ur mitt tangentbord) och på eftermiddagen gick jag in till centrum och mötte upp mammas kompis Tessa som är på snabbvisit till Finland från Miami. Så då blev det kaffe och sen promenad längs ån i det vackra (troligtvis tillfälliga) vårvädret med sol, plusgrader och smältande snö. Så det var väldigt roligt, det är ett par år sen sist vi träffades!

Men nu måste jag försöka läsa lite utvecklingspsykka igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!