fredag 22 februari 2013

Hej Santtu!

HEJ SANTTU!
(Santtu meddelade att hon var utan bloggläsning)
Nu ska du få ett snabbinlägg :P

Min tystnad har berott på att jag kom tillbaka till Åbo i tisdags och har för ovanlighetens skull haft föreläsning i tre dagar på raken. På onsdags och torsdagseftermiddagen hoppade jag iväg till TF för de två sista föreläsningarna av kh-kursen "Sex, drugs & rock 'n' roll" som handlade om begreppet synd från Luther till idag. En intressant kurs med väldigt många skratt. Och den kursen började vi passligt nog förra veckans onsdag när det var askonsdag.

Min långhelg i Purmo var som vanligt alldeles för kort, men det blev Purmogården och revyn i dagarna tre; fredag, lördag, söndag. Och rör ni er i Purmotrakterna ska ni faktiskt ta och boka biljetter så snabbt som möjligt till "Brännheit", för som vanligt när det gäller vår revy är den superbra (och biljetterna går åt som om man slänger papper i pannan)! (jag e int alls partisk...). Vi har otroligt bra skådespelare, sketcher, ett otroligt PannBand och superbra sånger och sångare (många har gett beröm för våra sångare)!

I söndags var vi till mommos och firade moffa och så blev det revy på kvällen. Jag har under alla kvällar varit inblandad i allt med att plocka stolar till extra rad och vara den som folk (nästan) river i när det finns en plats för lite osv...
I måndags slutade Cajsa skolan tidigt så när hon kom hem handlade vi åt mommo och drack kaffe där innan jag "tvingade" ut henne i snön för att fota henne.
Och mitt i dagen på tisdagen skjutsade pappa mig till Bennäs och jag hoppade på tåget. Där internet inte funkade ordentligt. Och jag såg solen i Toijala, det var en tid sen jag såg solen...

Idag har jag suttit på psykkaföreläsning i utvecklingspsykka. Idag var det hjärnans utveckling och barnets utveckling. Så det var intressant.

Igår var jag och handlade och köpte dipp eftersom det var fredag idag. Men jag glömde chipsen. Så nu får min dipp snällt sitta och vänta tills imorgon eftersom klockan är halv nio och jag tänker inte gå ut mer ikväll. Jag satt och försökte förstå något till pedagogikuppgiften som har deadline på söndag. Och jag ska ha skrivit en sida om läroplanen. Och böckerna är på finska. Så till det kommer hela min lördag gå...

Nåja, Santtu, nu har du meir ti läsa!

1 kommentar:

  1. Hej Hanna! Jo nu had ja na ti läsa i ett par minuter, men nu rej har ja ju int na ti läsa igen, haha. Meen nåja, ja e nöjd för ett tag nu åter ;) /Santtu

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...