onsdag 30 januari 2013

Tåg igen

Jag sitter på tåg igen. Den här gången påväg tillbaka mot Åbo och för tillfället påväg mot Tammerfors. Snöoväder på utsidan gör att det är förseningar i tågtrafiken, men vi är *peppar peppar* bara fem minuter sena ännu. Så jag får se vad Åbo bjuder på för "trevligt" väder. Men ifall det är riktigt usligt och vi är sena blir det taxi hem till Biskopsgatan.

Helgen (och halva veckan) har som vanligt gått snabbt, men en del har jag hunnit med ändå. I söndags och igår kväll satt jag vid Purmogården och såg på revyövningarna. Och årets revy blir som vanligt väldigt bra! Tråkigt nog är jag i Åbo när det är premiär, så först veckan efter får jag se allt i ett.

Nåja, nu ska jag ta och granska tågtidtabellerna och se hur expresståget mår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...