lördag 26 januari 2013

Tååg

Jag hade tänkt skriva "årers första tågresa" men så kom jag på att jag åkte ner till Åbo med tåg, men iallafall är det årets första tågresa hem till Purmo som jag gör för tillfället.
Och om ni hittar stavfel så beror de på att jag lämnade datorn i Åbo och tog endast med mig plattan hem och jag är inte van med tangentbordet ännu.
Rinkkan är lättare än vanligt, vilket är konstigt i och med att jag ska vara hemma lite längre än vanligt, men jag har förstås inte med datorn och bibeln är också i Åbo eftersom jag har den i plattan och alltså kan plugga GT där. Och förstås, inga skolböcker!

I förrgår på kvällen plingade vi på hos Linda och hade filmkväll med en film vi skulle se till pedagogiken. Och våra slutsatser var väldigt fina.
Igår var det dags för första föreläsningen i utvecklingspsykka. Den underbara tiden 9-17. Tack och lov slutade vi redan en stund före fyra eftersom vi hade gått igenom en hel del. För min och Sabinas del så blev det fyra partier Wordfeud på varsin platta bredvid varandra. Men ja, vi koncentrerade nog oss på föreläsning också :D På morgonen fanns nämligen inte materialet upp på moodle ännu så vår föreläsare kunde inte göra så mycket tills kansliet hade laddat upp det så Wordfeud blev vår sysselsättning.

Nepp, nu ska jag ta och se ett Angel-avsnitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!