måndag 21 januari 2013

Mitt 2012 del 2

Tjaa, efter närmare tre veckor in på det nya året har jag orkat skriva ihop det resterande året :P
---------------------------
Juli
Största delen av juli gick till jobb och Åliden. Men en photoshoot med Carro hann vi med en kväll när jag var ledig. Ted hade ett fint sommarprat i Vega som jag lyssnade på, på samma gång som jag småjobbade med programbladen.
Thoby Loth spelade i skolparken på Jeppisdagarna så det var hela familjen (utom systeryster) på och jag var lycklig. I de sista dagarna blev det dags för mitt II-skedes bedömningskörning, vilket gick superbra.

Augusti
En dag på halkbanan med både regn och åska med trevligt sällskap inledde augusti. En KH-kurs tog snart över tre av kvällarna och en kväll konstaterades det att min bil hade hål på hjulet. Vilket ledde till att det blev fram och tillbaka innan det var fixat och jag var billös.
Garn och stickor kom fram och mina vantar stickades på ett par kvällar. Thoby Loth spelade på Spotlight i Skolparken, vilket ledde till att vi satt där en kall sensommarkväll och jag fotade ljuslyktorna i dammen.
Och så blev det dags att återvända till Åbo och Biskopsgatan.

September
Skolan inleddes, nya gulisar och vi var smått förvirrade över psykkan. Vi hade en superbra gulisintagning med roliga tävlingar och god pizza med gamylerna. En eftermiddag hade vi brandalarm på Domus så vi fick stå ute på gatan en lång stund. Min granne var smått högljudd och jag blev irriterad. Lärarintervjun som gick dåligt som bara vad hände en eftermiddag och så var det gulisakademi vilket ledde till att mina designade halarmärken (Jonnes & Studmiss) kom till försäljning.

Oktober
Antagningsbrevet till Peffan kom och jag dansade glädjedans. Emma och Ron gifte sig och jag var tråkigt nog fast i Åbo.
Hösten kom till Åbo och den var så gul och fin. Thoby Loths nya album väntade på mig i Purmo när jag kom hem och en miljon snö kom ner i Purmo på en gång. Vi var till Wasa Teater på "Orgelbyggaren" med buss och fick guidad rundtur runt teatern. Och min hand var överansträngd så jag kunde knappt göra skolarbete.

November
TSF:s höstfest kom och jag var döförkyld. Men kvällen blev trevlig med god mat, trevligt sällskap och bra tal av biskopen och prefekten. Vi fick inträda i annexet igen efter grundrenoveringen och halva TF flyttades om. En miljon deadlines ledde till spända axlar, huvudvärk och min syn försvann. Twitters finlandssvenskahashtaggar underhöll mig under flera dagar och jag konstaterade att syftet med mina studier kommit in i registret. Jag, Linda och Sabina firade allt möjligt med pizza på Arezzo en eftermiddag och Kristian Nyman upprörde svenskfinland och mig. Breaking Dawn part 2 hade premiär och det var sorgligt, ännu en av mina favoritbokserier hade nått sitt slut på filmduken.
Jag fick reda på att jag inte kunde skriva omtent i december och började fundera på hur jag skulle fixa tenterna. Jag fotade TSF:s nya styrelse och konstaterade att jag saknade fotandet. Carro kom till Åbo och en miljon snö kom ner under ett par dygn. Adventskonsert med Carro och sen chill med sällskap av Melissa. Och jag bestämde mig för att fota ett visst tema varje dag under december. Och det gick inte så bra...

December
Åbo var juligt och jag var ute med kameran en kväll. Jullovet kom efter sista tenten, jag drog ner min syster till Åbo och shoppade julklappar i Julstaden Åbo och tog sedan jullov. Ted och Kaj fick Pedersöreklockan och jag var stolt som den Purmobo jag är.
Luciadagen kom och jag fotade Purmos luciabukett. Hobbiten beskådades på bio och TF:s rekryteringsfilmer kom ut.
Jag fyllde år och lyssnade på Succémorgon så aktivt jag kunde eftersom det var Isas sista vecka.
Jul-Lyjo som började med konsert i kyrkan gjorde att Lyjo var fullproppad och vi hade en mycket trevlig kväll.
Och så kom julen med en massa söndagar. Tjejkväll med de bästa Purmoflickorna och Purmo förvandlades till världens vinterland med rim i träden och gravgården var superfin.
Och så kom ett nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!