tisdag 1 januari 2013

Mitt 2012 del 1

Årsberättelsen blir som vanligt uppdelad!

Januari
Jullovet tog slut och jag kom tillbaka till ett svinhalt och regnigt Åbo. Skolan fortsatte som vanligt och vi var en bunt teologer som påbörjade ett Harry Potter-maraton. ÅA:s internet dog en plötslig död och vi förstod ingenting.
Jag införskaffade "Leva livet" till Sims och min kusin fick en lilltjej.

Februari


Halarmärket till Jonnes minne skissades upp under en NT-föreläsning och jag fixade det i PS efteråt. HP-maratonet fortsatte och Purmorevyn hade premiär.
Carro kom och hälsade på mig och senare försvann alla utom två diskborstar från köket. Fastlaskiainen kom en solig dag och vi missade TSF:s pulkaåkning pga föreläsning.
På femman hade vi en kväll ett rökfyllt kök, men som tur inget brandalarm.
I slutet av månaden kom Cajsa och mamma ner för ett par dagar!

Mars


Diskborstarna återkom (i nyinförskaffad form), vi gulisar ordnade tentkaffe med barnkalastema och snön började smälta i Åbo.
Jag lämnade in bostadsansökan till Domus och TSF ordnade sy-halarmärken-kväll som slutade med att några stiftade fast märkena.

April


Stina kom till Åbo och vi hälsade på Linn & Sebben. Snön återkom tillfälligt med snökaos på första april. Jag fick ett trevligt meddelande om att en bostad på Domus är reserverad för mig och stipendierna kom in på kontot.
Det blev påsk och jag inhandlade en massa skor ♥
Nyckelpigorna återkom till mitt fönster och en eftermiddag var jag bakgrundsmodell med andra gulisar för TF:s nya sida på ÅA. TSF:s vårsfest och 45-årsjubileum kom med störtregn och vi väntade en halvtimme på taxi. Kvällen och natten var fylld med god mat och trevligt sällskap samt sjuka fötter. Sillisen dagen efter var trevlig, men den korta natten hade satt sina spår.
I slutet av månaden for vi iväg till Hesa på studiebesök och hade en rykande buss på väg hem till Åbo. Sen kom vappen som innehöll Vårdberget och sen efterfest med teologer.

Maj


Jag skrev på nya hyreskontraket och började flytta saker till Biskopsgatan. Femman hade våningsfest med fina funderingar och Österbotten i majoritet.
Jag visste inte riktigt var jag bodde med mina två hyreskontrakt och flyttanmälningar som visade att jag bodde på tre olika ställen beroende på vilket register man kollade. Jag lekte packåsna all ledig tid och flyttade saker och packade. Studmisshalarmärket började jag fundera på med papper och penna.
Årets första åska kom en kväll i Åbo.
Sommarlovet kom och jag köpte min A330 och senare mitt 50 mm objektiv ♥
Rippiplaneringsmöte kom en kväll och vi var till Jeppis och lyssnade på KAJ. Och en eftermiddag tappade en traktor harven mitt på vägen och skapade ett hål över hela vägbanan.

Juni


Jag började jobba ganska direkt. Dagskriftskolan på förmiddagarna och teaterbokningar mitt på dagen gjorde att dagarna gick snabbt. Mitt i allt hade jag min första (rippi)lektion och överlevde. Rippiplaneringen kom i full gång och mitt i allt for vi iväg till Pörkenäs på ett trevligt läger. Metallmässan var skivan som spelades mest både under och efter lägret och vi sjöng och spelade "Var inte rädd" i kyrkan under konfirmationen på metallmässavis.
De sista dagarna av månaden tillbringades med att bråka med printern, bunta programblad, ta emot bokningar på löpande band och ta pressbilder. Och så kom urpremiären av "Bröderna Brännbackas bravader".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...