tisdag 22 januari 2013

Kärleksförklaring till min galaxy

Jag älskar min galaxy!

Orsaken till dagens lycka var att jag bläddrade omkring på tumblr och fick världens fotoinspiration för sommarporträtt. Meen, eftersom det är vinter, kallt och jag är i Åbo så tog jag helt enkelt fram min platta. Fram med webbläsaren och s-note sida vid sida (multiscreen funkar med en del basprogram, typ webbläsaren, s-note, polaris office (aka word) och några till), in med tumblr på webbläsaren och så var det bara att ta en skärmbild och direkt beskära och dra mina inspirationsbilder till s-note och på samma gång skriva anteckningar för hand på bilderna (typ vilken sorts plats, väder osv som behövs...)
Ooch nu har ni ingen som helst aning vad jag pratar om. Men denhär videon visar vad jag pratar om, kolla från typ 4:14.  

Jag kan också säga att efter att jag skaffade plattan har jag gjort alla anteckningar till pedagogikuppgifterna på den. PDF-filerna uppe på datorn och S pen i handen och s-note framför mig. Och när jag och Linda har haft våra diskussionsmöten är det galaxyn som har kommit med och jag har gjort tilläggsanteckningar på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...