lördag 19 januari 2013

Familjefoto

Idag fick en ny medlem till min Golla-familj komma med mig hem från Anttila.

Den här gången var det en väska/fodral till galaxyn. Jag har ett skydd till den, men eftersom det är en superstark magnet på den (hello, långt borta från min plånbok) och den är mer skyddad mot damm och köld med en väska så fick en Golla Kate komma hem. Dessutom var den på rea, så den var bara 15 euro.
Så nu finns det tre fyra medlemmar i den familjen, telefon/mp3-fodral, kameraväskan och galaxyns fodral! (Uppdatering en tid senare: Jag glömde bort kameraremmen som finns på A330, därav fyra medlemmar)


På tal om annat så hade jag årets första föreläsning igår. Den dag det förstås var -23 grader. På en fredag. Det var en av pedagogikkurserna som vi kör intensivkurs på två dagar, en fredag och en lördag. Så igår hade vi fredagsturen, vilket betydde föreläsning 15-19 (Ja, till klockan sju). Ni kan ju tro hur pigg jag var när jag kom hem! Men som tur är så är det en intressant kurs (specialpedagogik: hinder för lärande och pedagogiska konsekvenser) och vi är uppdelade i två grupper så vi är ändå inte så många på samma gång.
Nåja, efter att jag kom hem så slängde jag mig i sängen med andra Pirates-filmen i datorn.

Idag fick jag en chock när jag kollade vädret på plattan och det visade -29. Men med tanke på den molnfria himlen som funnits de senaste dagarna var det inte så överraskande egentligen. Nåja, jag klädde på mig en miljon kläder och trotsade kylan för att handla mat (det ekade smått i kylskåpet). Hem kom jag med frusna ögonfransar och mat och gollafodralet.
Efter det har jag bokat tågbiljetter, så nästa veckas lördag hoppar jag på tåget och är hemhemma till onsdagen! Men känslan när jag såg att tågpriserna var höjda (typ momshöjningen) var inte rolig. Så nu blev Åbo-Bennäs tur-retur 61 euro för en studerande.

Nåja, nu ska jag ta och torka damm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...