tisdag 15 januari 2013

En massa tid

Märker ni hur tråkig min blogg är för tillfället? Det gör iallafall jag. Och den här gången är det inte tidsbrist, utan nu är det för mycket tid. Jag är inte riktigt van att ha så här mycket "ledig" tid (jag har en föreläsningsdagbok att skriva, en annan skrivuppgift och pedagogik, så helt ledig är jag ju inte)
Kolla nu på min kalender på galaxyn, endast fredagarna i januari är skolstuff. I februari blir det liite mera (typ en kyrkohissa-kurs kommer till) och i mars slutar mina inplanerade kurser.


Så de senaste dagarna har jag tagit det lugnt och pustat ut efter det intensiva psykkapluggandet som resulterade i att iallafall personlighetskursen blev godkänd (den andra har vi inte fått resultaten i ännu)!
I lördags på kvällen halkade jag iväg mot Gertrudsgatan och plingade på hos Linda & Julia för att beskåda Sagan om Ringen (den första) i extended version. Hemma var jag efter halv två eftersom vi lämnade och diskutera allt möjligt efter filmens slut. En rolig kväll och med lite sömn :D

I söndags stickade jag en halv vante  och igår stickade jag den klart (finns på instagram) . Jag lever lite i en krigszon eftersom jag försöker omorganisera mina bokhyllor och har konstaterat att jag saknar förvaring för typ kuvert och viktigare papper. De ligger alla i en hög för tillfället. Dessutom såg min köksbänk ut som ett slagfält igår efter att jag blandat ihop en tonfiskpastasallad, min förvaringskopp var lite för liten så det yrde sallad och tonfisk.

Nåja, nu har jag skjutit upp pedagogiken tillräckligt länge så nu måste jag börja fundera på att skriva ner det jag kommit fram till i vettiga stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...