torsdag 31 januari 2013

Afterski

Ikväll drog jag på mig halaren och halkade iväg till TF i regnet (jaa, det regnar) på "Afterski"-kväll. Vilket betydde kakao/minttukakao och bulla, halarmärken syddes fast (mina var nog med, men jag orkade inte dra av mig halaren och sy) samt mycket trevligt sällskap av en bunt andra teologer.
Efter många skratt, kakao, pictionary, hänga gubbe och till sist en intressant och viktig diskussion om TF:s framtid och universitetsstudierna överlag kom jag mig hem igen. Orsaken till TF-diskussionen fanns till viss del i dagens Kyrkpressen eftersom teologistudier lockar så få, i höstas var de 13 som började och när jag började var vi 14 (och nu är vi 11) och fakulteten måste ha ut flera än det varje år. Läs KP!

Nu ska jag börja söka mig i säng för att komma i säng lite tidigare än jag brukar, imorgon måste jag plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...