fredag 28 december 2012

Mellandagar

Julen firades lugnt, jag hade varit snäll och fick en hel del av det som fanns på min önskelista.
På juldagen beställdes en julklapp åt mig själv som förhoppningsvis hinner (aka: måste komma) komma inkommande vecka eftersom jag far ner till Åbo nästa helg. Mer om den när den kommer! (den blev efter många prisgranskningar beställt från cyberphoto).

På julafton åt vi julmat, sen iväg till mommos där nästan hela släkten var samlad för kaffe och paket. Väl hemma traskade jag och Cajsa över till fammos ett varv innan vi slog oss ner i vardagsrummet framför Kalle Anka. Efteråt blev det julklappsöppning och resten av kvällen tog vi det lugnt.
Juldagslunchen var som vanligt vid fammos och efteråt beställdes min julklapp.

Igår började jag dagen med ett välbehövligt frissabesök, sen hem efter handlaslistan som jag glömt och så vidare till mommos efter hennes lista. Först inhandlades mommo & moffas mat och på hemvägen tog jag allt vårt.
Jag kommer få leva utan bakrutevindtorkare hela vintern typ eftersom den har kommit loss och grejen som sitter fast på bakluckan har troligtvis spruckit i kölden.
På kvällen kom mina Purmoflickor hit och vi pratade och skrattade i många timmar. När vi nuförtiden är utspridda mellan Pedersöre, Kronoby/Vasa, Åbo, Ekenäs och långt bort i Linköping måste vi catcha upp när vi alla är på hemmaplan! Tack tjejer!

Ikväll blir det Lyjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...