tisdag 4 december 2012

JULLOV

Sista tenten skrevs imorse så nu har jag jullov! Efteråt kollades resultaten för tenten i klinisk psykka, vilket tydligen inte gick så bra, så nu blir det två tenter på samlingstenten i januari. Men iallafall har klinisk psykka och personlighet lite med varandra att göra!

Så om ett par timmar traskar jag iväg mot tågstationen (med ett stopp på subway) och sen hoppar jag på tåget hem till Purmo. Och hoppas att VR håller tidtabellerna, iallafall 

Igår när jag skulle iväg och köpa mjölk tills jag och Cajsa kommer ner på torsdag så kollade jag temperaturen från ÅA:s mätare och höll på att frysa ihjäl innan jag stack näsan utanför dörren. 


I fredags var det snöstorm i Åbo. Det blåste hårt, snön yrde ner och man förfrös halvt. Jag traskade iväg till Tavasthem, lunchade med Melissa och Carro på Kåren innan vi tog oss an uppgiften att ta oss till Domus. Hit kom vi och snögubbar var vi allihopa.
På kvällen blev det dags för adventskonsert med BD, Flora och Akademiska Orkestern i Domkyrkan. Jag och Carro hamnade på sidan så vi såg bara dem på skärmen, men bättre än ingenting! Konserten var bra och efteråt joinade Melissa oss till Domus en stund.

Resten av helgen var jag aktiv studerande...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...