tisdag 20 november 2012

Studiesyfte, mat och tåg

Konstaterade idag när jag skulle kolla en annan sak och beställde en MinPerson åt mig, att studiekansliet har uppdaterat mina studiers syfte.
Så nu står det så fint att mina studier syftar till teologie kandidat och religionslärare med kyrkohistoria som huvudämne!
Så nu är det bara biämnesrätt i psykkan som jag vill ha.

Idag en elva-tiden traskade jag, Sabina och Linda till Arezzo och firade allt möjligt och pratade mellan himmel och jord. Det var meningen att vi efter att vi fått de glada beskeden om våra pedagogikstudier skulle ha firat, men då hann vi inte med det. Så istället tog vi det nu!
Så efter 1½ timmes ätandet och pratande traskade vi iväg hemåt med mat i magen och väskan. Så nu ligger det en halv pizza i kylskåpet och jag har alltså mat för ett par dagar. (För de okunniga: arezzos pizzor är stooora)
Och så har jag haft min engelskapresentation och beställt tågbiljetter åt mig och systeryster. Det kommer bli en hel del pengar som VR får av mig i december eftersom jag åker upp, åker ner igen (och tar med min syster), åker upp (med en syster), åker ner och åker upp. Men så går det när man hamnar på omtent mitt i december.
Iallafall så ska jag ta ner min syster för lite julshopping och traska i Julstaden Åbo (säkerligen utan snö...). Senast hon var ner var i februari, så hon har inte besökt min nya bostad och inte heller sett Åbo i juletid. Så det blir bra!

Nu ska jag ha kaffe och sen vara aktiv studerande och plugga till tent(er).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!