torsdag 29 november 2012

Snö och plugg

Snön kom till Åbo igår och även halkan eftersom temperaturen pendlade mellan plus och minus hela dagen. Och för tillfället kommer det ner mera snö! Ett par minusgrader är det idag, men istället är det en kall nordanvind som gör att man halvt förfryser ansiktet.

På förmiddagen traskade jag iväg till tågstationen och hämtade upp Carro och via Lidl på vägen hem. Och jag kan informera att Lidl har larmlappar på snabbkaffet och de larmas inte alltid av i kassan, så det pep när vi skulle ut. Men kassörskan sa att det var bara att gå. Den förra kaffeburken jag inhandlade var också larmad, men den larmades av, men inte idag.
Vi traskade iväg till Arken och mötte upp Melissa för lunch. Efter lunchen hämtade de upp Carros grejer från mitt och efter lite diskuterande så traskade de iväg till Tavastgatan och Melissas bostad.

Igår skrev vi tent i klinisk psykologi och psykologisk praxis, och jag har ingen aning om hur den gick. Vissa uppgifter tyckte jag gick helt okej och andra vet jag att är fel. Så det är att vänta och se!

I tisdags var jag till TF med kameraväskan och förevigade TSF:s styrelse 2013 på bild och jag kom fram till hur mycket jag har saknat att fota "på riktigt". Vädret har varit urtrist och min tid har varit fylld av pluggande. Så på jullovet ska det fotas!

Nu ska jag ta och dammsuga och sen försöka vara aktiv studerande och göra islamuppgiften. Imorgon måste jag till ASA och göra statistik (den ska vara in inom november...) och på kvällen blir det adventskonsert med BD och Flora i Domkyrkan.

Och så kommer min julspellista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!