lördag 17 november 2012

Slagfält

Mitt skrivbord ser smått ut som ett slagfält med papper överallt.
Det finns olika versioner av min engelskauppsats/presentation, en miljon papper om häxprocesser (mina källor till engelskan), en chipspåse, godis, pennor i olika färger och det senaste som kom var mina anteckningar från filmen "Hets" som jag analyserade till pedagogiken.
Uppgiften var egentligen att besöka en skola och observera två lektioner, men med mitt fullspäckade schema fick jag ta till den alternativa uppgiften istället och har analyserat filmen ur psykologiskt, didaktiskt och sociologiskt perspektiv. Nu ska jag bara få det till en flytande text istället för mina punkter.

Igår skrev jag omtent i IBF. Och det gick dåligt. Och in till Arken slapp vi inte, utan fick vänta tills nån med passande nyckel kom, eftersom klockan var före åtta och vi har inte nyckelrättigheter dit, endast till TF.
På eftermiddagen traskade jag iväg till Kuppis och var lycklig över att Citymarket hade min printerfärg. Så nu har jag en fungerande printer igen! Vid Citymarket var det en miljon folk som var i vägen, så jag glömde att köpa mer köttbullar och pålägg, så det hamnade jag att traska iväg till Puhakkan efter idag.

Igår blev jag även glad över att Jeff Dunhams shower finns på Netflix, så jag skrattade halvt ihjäl mig igår kväll och ska fortsätta ikväll!

Idag har jag lekt duktig studerande och skrivit 1713 ord till en strukturerad helhet (typ) i engelskauppsatsen, fixat powerpointpresentation och som sagt analyserat en film. Nu ska jag ta och försöka få ihop min analys och sen tar jag kvällen och fixar islam imorgon.

Och ifall ni vill följa mig lite mer så kan ni ta och kolla min twitter. I dessa deadline-tider är jag aktivare där!

Dagens låt på repeat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!