fredag 2 november 2012

En lång vecka

För tillfället sitter jag med en rinnande näsa och hes röst. Min hals började bränna i onsdags, igår ville jag helst inte prata för det gjorde ont att svälja och lite att prata och idag har jag blivit snuvig. Men med tanke på hur mina klasskompisar låter så är jag inte förvånad att jag blir sjuk lagom till min engelskapresentation nästa vecka (så jag tycker faktiskt att min förkylning kan köra snabbversionen så jag får feber en eller två kvällar och så är jag frisk).

Onsdagen var en dålig dag, jag blev som sagt sjuk, jag fick reda på att personlighetstenten är underkänd (IBF-tenten måste jag också skriva om, teoridelen var 80% men statistikdelen var 44,6% och vi måste vara över 50%) och min printer ville ha mera svart färg så jag traskade iväg till Kuppis för att hämta mera och vid Citymarket hade de inte min färg (= sur Hanna).
Så det var en urkass dag och jag fick absolut inget gjort i skolväg.

Gårdagen var istället betydligt bättre (trots min döende hals), engelskan var rolig med gruppdiskussioner och sen hade vi KH II som också var intressant. Efteråt åt vi lunch vid Gado och en miljon teologer var där på samma gång så vi ockuperade kabinettet. När vi ätit försökte vi få något gjort i grupparbetet i pedagogik (boken var inte så upplysande).
Väl hemma hoppade jag i duschen och på seneftermiddagen påbörjade jag mitt fixande i hår och sminkväg inför partajandet på kvällen; vi hade nämligen traditionell höstfest i vårt runda rum på TF. Kvällen var rolig med mycket skratt, bra program, god mat, fina och roliga tal av biskop Björn och vår prefekt och trevligt sällskap av närmare 40 teologer (och lite annat folk). När vi inte fick vara i TF längre for en del vidare på jatko, men jag for hem och sova eftersom vi hade föreläsning idag.

Idag rinner som sagt min näsa och vi skulle ha psykkaföreläsning 9-17 (!). Tack och lov så var vår lärare tvungen att åka tidigare (ha jobbar som psykolog i Helsingforstrakten så han kommer bara till Åbo för våra föreläsningar) så vi slutade redan klockan tre. Och då var jag ganska slut. Nu efter en kaffekopp och kex så ska jag börja skriva en stipendieansökan och sen fortsätta med skolarbete.

På tal om KH II: nu har vi tre hus i bruk igen i TF. Ifjol när vi började på TF så skulle de grundrenovera annexet (aka "blåa") så allt därifrån blev flyttat till huvudbyggnaden (aka "gula") och till Reuterska huset (som ÅA:s huvudbibba har haft som arkiv före typ). Men nu har kh-personal flyttat tillbaka till blåa, vårt ena auditorium har flyttat tillbaka till blåa och en massa personal har flyttat till eller från gula och Reuterska. Så det har varit smått förvirrat. Men vårt blåa hus är riktigt trevligt och fint nu, ännu är förstås inte allt på plats, men det blir bra!

Min överansträngda hand är bättre, två och en halv dag med lindad hand och jag försökte att inte använda den gjorde den bra så nu är den i skick igen.

Vi har pedagogik och islam-uppgifter som har deadline på söndag, jag har engelskapresentation på torsdag som jag måste skriva (minst 1700 ord ska skrivas + en powerpoint = yes!) och så måste jag skriva KH-föreläsningsdagbok.
Så bloggen kommer vara tyst igen, men jag har tidsinställt ett bildinlägg imorgon och ska fixa musiklistan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!