onsdag 14 november 2012

Deadlines, deadlines, deadlines...

Jag har gjort en lista med alla deadlines där jag kan stryka över vart efter, men igår fixade jag ihop lappar som jag satte upp på kylskåpet så får jag dra bort vart efter istället.

Och det blev ganska många... Det finns för tillfället 16 lappar (varav 5 är tenter) (+ vykortet från när Linda var till London) uppklistrade, men när den här veckan är slut får jag dra bort de tre första. När de är på varandra så är det fler deadlines på samma dag (typ pedagogik och islam har alltid deadlines på söndagar). Mest troligt har jag nog islam och pedagogikdeadlines i december, men då är jag i Purmo :)
Så ganska exakt en månad framåt ser min arbetsbörda ut på detta sett + en föreläsningdagbok i KH som ska skrivas och komplettering i statistik som inte finns med här.

Och min skolbokshylla är ganska full... Islamböckerna har jag inte orkat lämna in (allt material finns inskannat). Filmen som finns i hörnet är till nästa pedagogikkurs som börjar snart.

Igår hade jag egenlärarträff och lämnade in blanketten för val av huvudämne och linje och funderade lite på mina studier. Och eftersom det inte finns egentligen några fritt valbara studier på ämneslärarlinjen så fick jag klartecken att plocka in mera relvet utanför studieplanen (om jag orkar), till stor del eftersom jag har otroligt lite föreläsningar på våren, fysiskt får jag sommarlov i mars (men får ihop studiepoäng) så skulle jag ta in grundkurser i relvet för att inte pendla allt för mycket mellan Åbo och Purmo. 

Nu ska jag fixa mat, sen iväg på neuropsykkaföreläsning och resten av dagen vara duktig studerande och plugga (och räkna statistik) till omtenten på fredag. Och skriva ett utkast till inledning på engelskauppsatsen som ska med imorgon.
Tack och lov att jag får jullov om en månad!

1 kommentar:

Tack för din kommentar!