onsdag 21 november 2012

Adoption och homosexualitet?

Läs detta inlägg med tillhörande kommentarer om ni vill bli upprörda. Åtminstone var det min reaktion. Att det finns så konservativa människor som tror att de har rätt...
Att Kaj Korkea-aho orkar vara så saklig och varm är underbart. Heja Kaj!
Och för intresserade så tar Succémorgon upp ämnet imorgon kl. 7.35!

Jag tänker inte skriva något ytterligare, jag blir så upprörd. Men för att få ut min åsikt: alla är lika mycket värda, oberoende vilken sexualitet man har och vad man tror. Bibeln tolkas på många sätt, originaltexterna har under tidens gång blivit översatta på olika sätt. Ett barn som omhändertas av ett homosexuellt par är lika (ibland kanske mer) älskat än ett barn som blir adopterat till en "kärnfamilj". Har ett barn det bättre på ett fattigt, dåligt barnhem någonstans eller i en kärleksfull familj med två pappor/mammor? Och de som tycker att ett barn behöver manliga/kvinnliga förebilder, de finns mest troligt i närheten iallafall.

Okej, nu slutar jag innan jag blir allt för upp i varv.

2 kommentarer:

  1. Heja, du är så bra! Jag är stolt över dig!(och lite över mig själv som har, inbillar jag mig, uppfostrat dig så bra!) ;)

    Mami

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu inte lyckats lugna ner mig på det här ämnet. Det är bara så upprörande! Och sjukt.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!