tisdag 5 juni 2012

Ordentligt inlägg nr. 2

Designen är uppdaterad och alla tre kameror är tömda på bilder.
Bilderna är genomgångna, men inte redigerade ännu...

Så nu ska jag försöka knåpa ihop ett inlägg igen!
Vad har jag hunnit med under mina tysta dagar?

Första juni blev det spontandejt med Carro eftersom jag skulle och leta examenspresenter och ville ha sällskap och hjälp. Så vi traskade på i stan ett par timmar och jag hittade examenspresenter åt både Jussu och Stina.
På hemvägen svängde jag in via prästgården efter föredragsmaterialet till den lektion jag ska hålla nästa vecka åt konfirmanderna. Vi kör på Alpha-upplägg på skriftskolan, så det är korta lektioner och mer diskussion.

Lördagen den andra juni brummade jag in till stan i regnet för att träffa Jussu som jag inte sett på jäättelänge. Så vi tillbringade en trevlig (men regnig) eftermiddag på Fredrika. På hemvägen svängde jag in via mommo & moffas och fick kaffe och nybakt äppelpaj. Jag visste att det var en smart sak att svänga in där ;)

På söndagen var vi och firade min och Cajsas småkusin som blev student och min näsa hatade både pollen och katthår, så jag hamnade att meddela Stina att jag inte kunde komma och fira hennes examen på kvällen =((

Igår började jag jobba, ett stycken samtal kom och några hade bokat via nätet. Gårdagskvällen tillbringades vid Åliden eftersom systeryster och jag inte hade något vettigare att göra, så satt vi på läktaren och blev myggmat när vi tittade på övandet. Det blir en mycket bra teater i år, in på teaterhemsidan allihopa och boka!
Dagens arbetstimme tillbringades till viss del med att fundera över en stor gruppbokning och sen var jag smått uttråkad. De första dagarna är de lugnaste, i juli hinner jag knappt få in en bokning innan nästa kommer.

Och nu, det alla har väntat på; en bild tagen med mitt nya objektiv (♥)!
Sony A200, Sony 50mm F/1.8.
ISO 100, 1/4000, F/1.8
Nu blir det duschen (jag har fullt med myggspray i håret) och sen ska jag försöka reda upp i mitt rum lite.

1 kommentar:

Tack för din kommentar!

En ny höst

"Varje gång blir nätterna mörka helt oförmärkt. Någon gång i augusti gör man sig ett ärende utomhus och plötsligt är allting kolmörkt...