onsdag 9 maj 2012

Tåginlägg

För tillfället sitter jag på tåget och skriver blogginlägg på samma gång som jag lyssnar på spotify (för tillfället Glee - "don't stop believin') och kan inte alls stava, så det kan finnas stavfel i detta inlägg.

Jag har haft ett par sköna dagar hemma i Purmo med sol och vackert väder. Jag har ännu en gång konstaterat att jag inte är en stadsmänniska, det är så skönt att kunna sitta ute på baksidan i solen medan fåglarna sjunger och humlorna snusar på en. Och det är en sån skön tystnad i Purmo.
Men det är inte många dagar som tillbringas i Åbo nu, redan på lördag sätter jag mig på IC2-tåget norrut och då räknar jag med att jag har sommarlov (utom den där hemtenten (uppsatsen) som ska göras i maj). Fast många dagar hålls jag inte på hemmaplan då heller i och med att vi åker ner med bilen till Åbo och flyttar mina saker till Domus och flyttar hem mig för ett par månader.

Min packning är ganska liten idag. Jag har skolväskan med datorn och rinkkan med kameran och toalettväskan plus det ätbara.

 Under mina dagar i Purmo hann jag leka chaufför åt systeryster till Jeppis och på hemvägen blev det ett varv via mommo & moffas som slutade med två kaffekoppar, dopp och katthåriga byxben. Systers nya pojkvän hälsades på och jag fick köra min bil ett par gånger. Så på lördag tänker jag sätta mina glasögon i bilen och så får de ligga där tills jag flyttar tillbaka till Åbo. Det är nämligen lite småjobbigt att komma ihåg att ta med glasögon varje gång jag ska iväg, de gamla glasögon som nog har nästan precis samma styrka är jobbigare att köra med då skalmarna är bredare så jag ser inte speglarna lika bra som med de "nya".

Mitt tåg är jättetidigt. Till Bennäs kom det flera minuter före tidtabellen och det var samma sak i Kauhava. Men mellan Ylivieska och Kannus hade det varit fem minuter efter tidtabellen istället.

Men nu ska jag se om det går att publicera det här inlägget och se ett Angel-avsnitt istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...