torsdag 10 maj 2012

Packåsna

Sen mitt förra inlägg har jag hunnit leka packåsna till Domus.
Med mig hade jag rinkkan, två tygpåsar innehållandes två fulla mappar i var påse och så nya väskan med kameran och penna. Så nu har jag även skrivit mitt namn på pappret vid postfacken eftersom det pappret inte blivit uppdaterat...
För tillfället ligger alla saker huller om buller i mitt nya rum i garderoben eftersom jag inte har någon förvaring ännu. Så kläder ligger blandade med mappar och böcker.

Men sen jag kom så har jag morrat på facebook hela tiden. Jag kan logga in, men sen tar det stopp och sidan laddas inte. Det funkar inte i Opera och inte i firefox. Enda webbläsaren jag kan använda fb på för tillfället är den i min telefon. Morraktigheter. Dessutom hade jag tänkt skicka ett mailutkast åt Linda via fb så hon skulle få godkänna det, men nu hamnade jag att maila det istället (jättejobbigt, jag vet) (Linda, läs din mail!)

Men nu ska jag plocka lite mera grejer här och starta om datorn för att se om det blir nån ändring på fb-fronten (man vet aldrig..) och sen sätta på Buffy!

Och jag har objektivfeber, jag vill såå ha ett 50mm/F1.8. Det objektivet är inte så fasligt dyrt, det enda minus är att alla mina andra Sonyobjektiv har 55mm i diameter och det där har 49mm, så jag behöver ha ett till UV-filter isåfall. För om jag vill ha det 50mm objektiv som har 55mm i diameter så får jag betala över 500 euro. Vilket är ganska mycket pengar för en fattig student som jag (fast i och för sig så är allt över två euro mycket pengar för en fattig student (typ) )
Så det har jag meddelat min mor att vi ska diskutera när jag kommer hem! (för i princip så vinner hon också på att jag köper objektiv eftersom hon kan få låna det till sin kamera ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!

Kultursommar

Sådär några månader senare uppväcktes bloggen från sin vila. Har mången gång tänkt blogga men det har inte blivit av. Mycket har hänt och ha...