torsdag 31 maj 2012

Ordentligt inlägg

Hjälp vad länge sen jag har skrivit ett ordentligt inlägg!! Det senaste ordentliga var skrivet den 21:a maj och efter det har det hänt en hel del.

Bered er med en kaffekopp och en smörgås, det här kan bli långt...

Måndag 21.5 efter mitt ordentliga inlägg for jag till frissan.
Håret blev kortare och luggen lämnades orörd eftersom jag hade bestämt mig för att låta den växa lång (hittills går det bra, utom när mitt hår är nytvättat, då hålls inte smygspännena i håret...). Sen blev det kaffe vid mommo & moffas med typ sex olika slags dopp.

Tisdagen 22.5
Systeryster skulle till hvc så jag fick agera chaufför. Under tiden hon var inne satt jag i bilen och läste om Finlands häxförföljelser och hade smått varmt.

Onsdag 23.5 tillbringades eftermiddagen i Jeppis med Carro och när vi åkte hemåt brummade jag in via mommo & moffas med mommos hörapparatsbatterier (och fick en till kaffekopp). På kvällen var det vårtalko vid Purmogården och i och med att både mor och far skulle till Åliden på teaterbusiness (mamma - övning, pappa - nåt annat...) så fick jag representera familjen Östman. Systeryster med pojkvän kom nog förstås ett snabbt varv innan de åkte iväg mot staden. Jag stod med en skruvmejsel och trädgårdshandskar i köket och hackade is ur frysboxen så det yrde i halva köket. Frysen hade nämligen inte blivit urfrostad på typ 1½-2 år, så det var bokstavligen isberg inuti. Men efter typ tre timmar såg jag en ände på det och det sista fick smälta av sig själv.

Torsdag 24.5 
Pappa kom hem med mitt paket från Cyberphoto och jag var lycklig ♥ På eftermiddagen satt jag ute på balkongen och solade på samma gång jag läste KH men hamnade att gå in efter en timme eftersom min näsa tydligen tyckte att det var för mycket pollen. (Det märks att det är mer pollen än vanligt, jag brukar inte reagera så länge jag har tagit medicin, men i år märks det i min näsa)

Fredag 25.5
Fortfarande en miljon pollen i luften så jag hamnade tråkigt nog att skippa Jussus massörsexamenskaffe eftersom det inte fanns en chans att jag skulle kunna vara utomhus någon längre stund. Ett varv till bankens kaffebjudning blev det, fast min näsa reagerade på den korta stund jag var utomhus...
På kvällen for jag och mamma till Jeppis, mötte upp S-K och trängde oss in vid O'Learys för att titta på KAJ. Proppfullt med folk, men KAJ var helt fantastiska!

Lördag 26.5
Jag brummade iväg till staden för att köpa en ny bikini och svängde in via mommos på vägen hem för att meddela att jag nog varit och vattnat på gravgården eftersom mommo meddelat åt mig dagen före att det behövdes nog säkert vätas där.
När jag skulle åka hemifrån hade jag tagit med en cd-skiva som jag har haft i Åbo de senaste månaderna för att byta musik i bilen. Och när jag öppnar cd-fodralet upptäcker jag att skivan ligger i cd-spelaren i Åbo. Morr på mig själv! Men eftersom jag hade den på datorn så fick jag bränt en ny skiva åt mig =)
På kvällen körde jag mamma till stan och sen dumpade jag mig i soffan och såg Buffy.


Söndag 27.5
Jag började känna av halsont och satt med halsduk runt mig halva dagen och försökte vara i 1600-talets Europa och skriva om häxor och andar...

Måndag 28.5 hade jag sjuk hals, på eftermiddagen for jag och mamma till stan för att köpa studentpresenter åt mina småkusiner och i bilen på väg hem började jag känna att jag hade lite muskelvärk och när jag kom upp upptäckte jag att jag hade feber...

Tisdag 29.5
Snuvan hade kommit under natten, febern kom tillbaka på eftermiddagen/kvällen men halsen var som tur bra. Jag skrev KH-hemtent med feber och närmare 500 ord blev skrivna.

Onsdag 30.5
Jag och mamma tog som sagt tag i projektet att ändra Cajsas gamla rum till data/pyssel/sy-rum, så halva vinden är stökig ännu och i mitt rum står ett extra skåp för tillfället. På eftermiddagen blev det ett besök till Akleja för att beställa student- och examensrosorna åt de vi skulle skicka till.

Idag, torsdagen den 31:a maj har jag skrivit färdigt, strukturerat upp, genomläst och skickat in min hemtent och den underbara känslan av att jag inte har några fler skolarbeten att ta itu med förrän till hösten har infunnit sig. Så nu är det bara att vänta på de sista studiepoängen och vänta på att min studieplan (jag hatar MinPlan) ska godkännas av min egenlärare.
På samma gång har jag fixat koden till teaterns nya fb-sida (in och gilla!) i och med att den ska upp på teaterns hemsida så jag behövde mejla koderna till den som uppdaterar den. Jag hatar HTML-koder och det var inte det enklaste att lista ut vilka koder som behövdes...
Jag har varit ute med båda kamerorna och ikväll blir det att börja planera årets dagsrippi som går av stapeln i Lillby församlingshem i och med att vårt kyrkhem är vattenskadat och ur bruk, med de andra rippiledarna!
Min förkylda näsa håller i sig och jag har början till hosta, men jag överlever nog ;)

Eftersom jag har alla nya bilder på kamerorna får ni en gaaammal bild från Pörkenäs.
Tagen med gamla kompaktkameran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!