måndag 14 maj 2012

Ny bebis

Igår kväll hittade en ny bebis i form av Sony A330 till min kameraväska, mamma hade sett på fb att en Jeppisbo sålde sin A330, kitobjektivet, minneskort och en lowepro-väska för 200 euro. Och eftersom jag läääänge velat ha och behövt ett reservhus for vi och tittade (och köpte) den när vi ändå skulle på bio och se "Dark Shadows".

A330 och A200 är lika gamla, hör till samma nivå men A330 är en liten uppgradering. Den har live view (något jag saknat många gånger på A200), lite annan utformning, den har plats för ett vanligt SD-kort och/eller ett Memorystick pro duo (A200 har CF). Kitobjektivet som följde med är ett 18-55mm men det har SAM (smooth autofokus motor), vilket mitt 18-70 inte har. Fast när 50mm blir inköpt kommer det sitta på A200 och troligtvis 18-70+närbildsfilter på A330.
A200 blir min primärkamera i och med att jag har batterigrepp på den och A330 mitt reservhus, så nu behöver jag inte låna mammas A350 som reservhus!

Så det som ska inköpas nu på samma gång som nya objektivet är en kamerarem och ett linslock.

Happy Hanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!