måndag 21 maj 2012

Måndag

Efter påtryckning av Carro och mig själv kommer här ett låångt inlägg om allt jag hunnit med under min ofrivilliga bloggpaus.
I onsdags på kvällen brummade jag iväg till Lillby församlingshem för att ha inspirationskväll och börja småplanera årets läger med de andra ledarna. För ovanlighetens skulle kommer Purmo församling vara i stora huset vid Pörkenäs i och med att Munsala har läger på samma gång och de har mindre konfirmander än vi. Det blir konstigt, men roligt att få ha mer utrymmen än vi brukar ha!

I torsdags brummade vi ner till ett vårgrönt Åbo. Den dagen gjorde vi inte så speciellt mycket, vi inspekterade mitt nya hem och tog det lugnt.

På fredagsmorgonen for vi till Ikea för att äta frukost och sen började vi plocka saker som skulle inköpas. Via Biltema för att köpa ett hänglås till mitt förråd (yey för att jag har förråd!) och vid Expert för att köpa en dammsugare åt mig.
Sen blev det att börja bära och skruva ihop saker. Jag visade pappa runt på TF och på kvällen inspekterades domkyrkan. Lite senare for vi ut och traskade runt mina nya kvarter (det finns en massa mysiga ställen!) och gick längs ån. När vi kom upp till Kåren igen så kom en brandbil och stannade vid Aboa Vetus & Ars Nova för ett falskalarm. Vi stod och granskade deras jobb en stund innan jag traskade upp till femman och mamma och pappa gick till Domus där de sov.

Lördagen tillbringades med att bära saker upp och ner under tiden som mamma städade. Åbo visade sin vackraste sida med sol, blommande blommor och utslagna träd.
Efter det sista bärandet satte vi oss i bilen en tvåtiden för att köra norrut igen. Men innan vi ens kom ut ur Åbo så var det en fiskmås som tyckte att vår bil skulle ha många prickar på sig, så när vi stannade första gången fick pappa börja tvätta bilen =D.

Bilder av mitt nya hem får vänta till hösten i och med att jag helt glömde bort att fota...

Hemma i Purmo var vi halv nio på kvällen och då började vi plocka ur bilen och bära upp allt till mitt rum.

I går packade jag upp alla kläder och saker, så snart börjar allt vara i ordning igen.

Idag blir det frissan och sen ska jag ta ett varv via mommo & moffas tror jag.

 Det enda som återstår av det första året som universitetsstuderande är en hemtent i KH som har deadline sista maj, så den ska jag göra denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!