tisdag 29 maj 2012

Hack i asfalt

I söndags när jag och pappa var vid fammos hörde vi något som lät jättehögt och vi konstaterade att "hoppsan, nu tappade någon nånting stort". Och när vi gick hem så såg vi att en traktor stod lite längre bort på landsvägen med en bil framför som hade på varningsblinkers. (Och som vanligt när det händer något i Purmo måste bilarna stanna och kolla)

Det visade sig när de kom körande någon timme senare att traktorn troligtvis tappat harven (rätta mig om jag har fel...) i och med att en annan traktor hjälpte till att flytta den. Jag skulle efter systeryster till staden och hann i kapp dem vid Uffes och hamnade att köra om traktorerna i en kurva och sen "ledarbilen" några meter senare, jag har aldrig kört så oekonomiskt (jag hamnade först och främst att bromsa och växla ner till tvåan och sen köra om med gaanska höga varvtal..)

Någon timme senare när det låååångsamma lasset kom omkörande

Systeryster och jag traskade iväg för att granska vägen och detta mötte oss.

Djupa märken

Ett stycken hål som upptog hela vägfilen, plus en del småhål lite längre fram.
Igår hade de, som tur var, fixat hålet så folk inte behövde köra sönder sina bilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!